Prislista
Fullservice bokföring till marknadens bästa pris
Vi är byrån för sveriges företagare
Vi tror på enkelhet och tydlighet. Därför har vi fasta och rättvisa priser. Oavsett om du vill ha en smidig grundtjänst eller ett mer komplett partnerskap. Du väljer själv hur mycket hjälp du vill ha, och ser direkt vad det kostar. Inga dolda kostnader och våra fakturor är alltid tydligt specificerade.
Personlig kundansvarig
Enkelt att byta
Full service
Din frihet - Bank, system & tjänster
Sök ditt företag (AB) och se prisestimat!
För enskilda firmor ber vi er kontakta oss direkt på
support@bokforingskompaniet.se
Byråservice
Oftast bäst för bolag under 10 MSEK omsättning, prisvärt till rätt service
550 kr/h
- Halva timtaxan – vi räknar per halvtimme
- Full service - skicka in underlag och godkänn på bank - vi fixar resten
- Fastpris möjligt efter tre månader, när behovet är tydligt.
- 50% rabatt (3mån) för nystartat företag
Byråservice +
Årsredovisning på abonnemang – Slipp engångsbetalning, jämn kostnad / månad
+550 kr/månad
- Allt som ingår i Byråservice
- Bokslut och årsredovisning
Ekonomipartner
Komplett Ekonomiavdelning. Ofta mer aktuell för bolag över +10 MSEK omsättning
Dedikerad Resurs
- Anställ utan att anställa
- Arbete enligt er arbetsbeskrivning
- När förutsättning finns, på plats hos er
- Säkra kapacitet - när din ekonomiavdelning behöver det
- 10 000 kr per 10 % dedikerad tid (Exempel: 50 % = 50 000 kr/mån)
Två sätt att samarbeta – samma kvalitet
Byråservice är för dig som vill ha en effektiv och prispressad lösning.
Ekonomipartner passar dig som vill ha mer stöd, rådgivning och ett närmare samarbete. Oavsett vilken modell du väljer får du auktoriserad kvalitet och personlig service.
Vad hinner vi på 30 minuter?
Eftersom vi debiterar per halvtimme vill vi göra det tydligt med exempel vad som normalt ryms inom en halvtimmes arbete.
Bokföring
30 Verifikat & Admin av register
Lönehantering
2 Anställda (Allt gällande lön)
Bankhantering & Betalningar
Avstämning bank & 15 fakturor & Admin av nya leverantörer
Deklarationer
Momsdeklarationen & Arbetsgivardeklarationen
Skillnader mellan Byråservice och Ekonomipartner
Jämför modellerna – välj det som passar dig bäst.
Byråservice
Ekonomipartner
System
Visma Spiris/Fortnox
Kunds önskemål
Underlag (Ansvar)
Kund skickar in alla underlag (Kvitton & fakturor)
Vi hämtar in era underlag
Inlogg till kundsystem & plattformar
Nej — Kunden ansvarar att underlag skickas in
Ja — Enligt kundens önskemål
Leveranssätt
Distans (Videomöte, Telefon & Mail)
Distans / Hos kund (Enligt överenskommelse & tillgänglighet)
Avancerad rådgivning & support
Support som tar mer än 15 minuter, eller bokade rådgivningsmöten, debiteras per halvtimme.
Inkluderas i det fasta priset
Service & kommunikation
Epost & Telefon:
Svarar alltid inom 24h normalt, sett samma dag.
Samma som Bryåservice
+ Tillgång till direkt chattkanal med ditt team
Kund & Leverantörskontakt
Nej - Kund har kontakt med sina kunder och leverantörer gällande påminnelser, inkasso eller överbetalningar
Ja - Vi stöttar kunden med att driva in kundfordringar & återfå pengar för fakturor som blivit överbetalda
Betalningsvillkor
Normal Kreditvärdighet: 15 Dagar (Flesta bolag)
Låg kreditvärdighet: Förskott
30 Dagar
Låg kreditvärdighet: 15 dagar
Redo att höra mer?
Boka ett kort möte med oss, så går vi igenom vilket upplägg och pris som passar ditt företag bäst.
Flera bolag? Vi gör det enkelt att hålla ihop ekonomin
Driver du flera bolag inom samma koncern eller har ett holdingbolag? Vi hjälper dig med samordnad redovisning, rapportering och koncernstruktur, till en förmånlig kostnad.
Tillägg och externa licenser
Här ser du vanliga kostnader för integrationer och externa systemlicenser. Vi hjälper dig alltid att välja den lösning som passar din verksamhet bäst.
Integrationer (Inget krav, Kundens egna val)
Kostnad
Info
Integrationer / API (3:e part system)
Er systemleverantör fakturerar er direkt, inte via oss
Fråga oss (Kassasystem, E-handel, Tidslog m.m)
Transaktionskostnader (Automation, E-faktura, m.m)
Er systemleverantör fakturerar er direkt, inte via oss
Fråga oss om detfinns fördelar för er
Extra licenser (Top 4)
Kostnad
Info
Kundfakturering
139 kr / mån
Fråga oss (Kassasystem, E-handel, Tidslog m.m)
Offert & Order
119 kr / mån
Fråga oss (Vid behov)
Visma Lön Smart
159 kr / mån
Fråga oss (Vid behov - om kund själv vill sköta lön)
Visma Smart licens
269 kr / mån
Fråga oss (vid behov)
De uppdrag vi genomför åt er som kund kräver ingen licens då vi har det som byrå. Detta är endast om ni som kund vill sköta egna bitar av redovisningen
Vanliga frågor om priser och upplägg
Kan jag byta till er när som helst under året?
Ja, du kan byta till oss när som helst. Ofta har byråer 1–2 månaders uppsägningstid, vilket faktiskt är en fördel – det ger tid att förbereda flytten. Vi leder hela processen och ser till att allt går smidigt. Är man mitt i ett bokslut med bara några månader kvar, kan vi ta över det löpande arbetet medan tidigare byrå ansvarar för bokslutet.
Måste jag binda upp mig på avtal?
Hos oss gäller innevarande månad + en (1) månads uppsägningstid. Det innebär att övergången av det löpande arbetet alltid sker vid ett månadsbryt, vilket skapar en så smidig och ordnad överlämning som möjligt för er som kund.
Vi färdigställer även de deklarationer som ska in senast den 12:e månaden efter avslutet. Därefter tar den nya byrån – tillsammans med dig som avslutande kund – över ansvaret för bokföringen.
Precis som alla seriösa byråer behöver vi planera våra interna resurser, säkerställa kapacitet och avsätta tid för ett ordentligt överlämningsarbete. Detta upplägg säkerställer kvalitet för alla parter.
Hur fakturerar ni?
Avtalet Byråservice debiteras per halvtimme och vi ligger 20–30 % lägre än marknadssnittet. Alla aktiviteter specificeras på fakturan för full transparens. Inom Ekonomipartner betalar du istället ett fast månadspris för en resurs som arbetar 20–100 % för ditt företag.
Vad händer om mitt behov ändras under året?
För bolag under ca 6 MSEK i omsättning är vår starkaste rekommendation är Byråservice på löpande timtaxa.
Det innebär att ni alltid betalar ett pris som speglar ert faktiska behov. När er verksamhet går in i perioder med lägre aktivitet minskar också ert behov av arbete – och därmed kostnaden. Ni betalar alltså mindre just när ni behöver spara mest.
För kunder som väljer våra fasta paket inom Byråservice eller Ekonomipartner sker prisjustering inför varje nytt räkenskapsår, baserat på er omfattning och utveckling.
För våra större Ekonomipartner-kunder gäller dessutom att det fasta priset omprövas om arbetsinsatsen förändras med +/- 25 %. Det innebär en rättvis modell åt båda håll – är behovet mindre sänks priset, och är det större justeras det uppåt.
Har du några andra frågor?
Tveka inte och kontakta oss.