Telefon 010 14 99 010

Prislista

Fullservice bokföring till marknadens bästa pris

Vi är byrån för sveriges företagare

Vi tror på enkelhet och tydlighet. Därför har vi fasta och rättvisa priser. Oavsett om du vill ha en smidig grundtjänst eller ett mer komplett partnerskap. Du väljer själv hur mycket hjälp du vill ha, och ser direkt vad det kostar. Inga dolda kostnader och våra fakturor är alltid tydligt specificerade.

Personlig kundansvarig

Enkelt att byta

Full service

Din frihet - Bank, system & tjänster

Sök ditt företag (AB) och se prisestimat!

För enskilda firmor ber vi er kontakta oss direkt på
support@bokforingskompaniet.se

Månadskostnad
0 kr
Bokslut & Årsredovisning
0 kr
Total årskostnad
0 kr
Byråservice

Oftast bäst för bolag under 10 MSEK omsättning, prisvärt till rätt service

550 kr/h

Byråservice +

Årsredovisning på abonnemang – Slipp engångsbetalning, jämn kostnad / månad

+550 kr/månad

Ekonomipartner

Komplett Ekonomiavdelning. Ofta mer aktuell för bolag över +10 MSEK omsättning

Dedikerad Resurs

Två sätt att samarbeta – samma kvalitet

Byråservice är för dig som vill ha en effektiv och prispressad lösning.
Ekonomipartner passar dig som vill ha mer stöd, rådgivning och ett närmare samarbete. Oavsett vilken modell du väljer får du auktoriserad kvalitet och personlig service.

Vad hinner vi på 30 minuter?

Eftersom vi debiterar per halvtimme vill vi göra det tydligt med exempel vad som normalt ryms inom en halvtimmes arbete.

Bokföring

30 Verifikat & Admin av register

Lönehantering

2 Anställda (Allt gällande lön)

Bankhantering & Betalningar

Avstämning bank & 15 fakturor & Admin av nya leverantörer

Deklarationer

Momsdeklarationen & Arbetsgivardeklarationen

Skillnader mellan

Byråservice och Ekonomipartner

Jämför modellerna – välj det som passar dig bäst.

Byråservice

Ekonomipartner

System

Visma Spiris/Fortnox

Kunds önskemål

Underlag (Ansvar)

Kund skickar in alla underlag (Kvitton & fakturor)

Vi hämtar in era underlag

Inlogg till kundsystem & plattformar

Nej — Kunden ansvarar att underlag skickas in

Ja — Enligt kundens önskemål

Leveranssätt

Distans (Videomöte, Telefon & Mail)

Distans / Hos kund (Enligt överenskommelse & tillgänglighet)

Avancerad rådgivning & support

Support som tar mer än 15 minuter, eller bokade rådgivningsmöten, debiteras per halvtimme.

Inkluderas i det fasta priset

Service & kommunikation

Epost & Telefon:
Svarar alltid inom 24h normalt, sett samma dag.

Samma som Bryåservice
+ Tillgång till direkt chattkanal med ditt team

Kund & Leverantörskontakt

Nej - Kund har kontakt med sina kunder och leverantörer gällande påminnelser, inkasso eller överbetalningar

Ja - Vi stöttar kunden med att driva in kundfordringar & återfå pengar för fakturor som blivit överbetalda

Betalningsvillkor

Normal Kreditvärdighet: 15 Dagar (Flesta bolag)
Låg kreditvärdighet: Förskott

30 Dagar
Låg kreditvärdighet: 15 dagar

Redo att höra mer?

Boka ett kort möte med oss, så går vi igenom vilket upplägg och pris som passar ditt företag bäst.

Flera bolag? Vi gör det enkelt att hålla ihop ekonomin

Driver du flera bolag inom samma koncern eller har ett holdingbolag? Vi hjälper dig med samordnad redovisning, rapportering och koncernstruktur, till en förmånlig kostnad.

Tillägg och externa licenser

Här ser du vanliga kostnader för integrationer och externa systemlicenser. Vi hjälper dig alltid att välja den lösning som passar din verksamhet bäst.

Integrationer (Inget krav, Kundens egna val)

Kostnad

Info

Integrationer / API (3:e part system)

Er systemleverantör fakturerar er direkt, inte via oss

Fråga oss (Kassasystem, E-handel, Tidslog m.m)

Transaktionskostnader (Automation, E-faktura, m.m)

Er systemleverantör fakturerar er direkt, inte via oss

Fråga oss om detfinns fördelar för er

Extra licenser (Top 4)

Kostnad

Info

Kundfakturering

139 kr / mån

Fråga oss (Kassasystem, E-handel, Tidslog m.m)

Offert & Order

119 kr / mån

Fråga oss (Vid behov)

Visma Lön Smart

159 kr / mån

Fråga oss (Vid behov - om kund själv vill sköta lön)

Visma Smart licens

269 kr / mån

Fråga oss (vid behov)

De uppdrag vi genomför åt er som kund kräver ingen licens då vi har det som byrå. Detta är endast om ni som kund vill sköta egna bitar av redovisningen

Vanliga frågor om 
priser och upplägg

Ja, du kan byta till oss när som helst. Ofta har byråer 1–2 månaders uppsägningstid, vilket faktiskt är en fördel – det ger tid att förbereda flytten. Vi leder hela processen och ser till att allt går smidigt. Är man mitt i ett bokslut med bara några månader kvar, kan vi ta över det löpande arbetet medan tidigare byrå ansvarar för bokslutet.

Hos oss gäller innevarande månad + en (1) månads uppsägningstid. Det innebär att övergången av det löpande arbetet alltid sker vid ett månadsbryt, vilket skapar en så smidig och ordnad överlämning som möjligt för er som kund.

Vi färdigställer även de deklarationer som ska in senast den 12:e månaden efter avslutet. Därefter tar den nya byrån – tillsammans med dig som avslutande kund – över ansvaret för bokföringen.

Precis som alla seriösa byråer behöver vi planera våra interna resurser, säkerställa kapacitet och avsätta tid för ett ordentligt överlämningsarbete. Detta upplägg säkerställer kvalitet för alla parter.

Avtalet Byråservice debiteras per halvtimme och vi ligger 20–30 % lägre än marknadssnittet. Alla aktiviteter specificeras på fakturan för full transparens. Inom Ekonomipartner betalar du istället ett fast månadspris för en resurs som arbetar 20–100 % för ditt företag.

För bolag under ca 6 MSEK i omsättning är vår starkaste rekommendation är Byråservice på löpande timtaxa.
Det innebär att ni alltid betalar ett pris som speglar ert faktiska behov. När er verksamhet går in i perioder med lägre aktivitet minskar också ert behov av arbete – och därmed kostnaden. Ni betalar alltså mindre just när ni behöver spara mest.

För kunder som väljer våra fasta paket inom Byråservice eller Ekonomipartner sker prisjustering inför varje nytt räkenskapsår, baserat på er omfattning och utveckling.

För våra större Ekonomipartner-kunder gäller dessutom att det fasta priset omprövas om arbetsinsatsen förändras med +/- 25 %. Det innebär en rättvis modell åt båda håll – är behovet mindre sänks priset, och är det större justeras det uppåt.

Har du några andra frågor?

Tveka inte och kontakta oss.

Rulla till toppen
Om er: